onsdag 22. oktober 2014

HØSTEN 2014 :-)






Høsten er jaggu meg flott på fjellet. Det er bare så synd den ikke varer så veldig lenge.

I år begynte høstferien med flott høstvær. Da benyttet vi anledningen å gå en lengre fjelltur. Da var familien Gjerde og familien Lillestøl med. Turen gikk da inn Austdalen ved Ørsdalen. Vi gikk ikke helt inn til Laugarvatnet, for da må vi krysse en stor myr. Etter mye regn, var det ekstra vått i terrenget.
En flott tur i en dal som gnistret i høstfarger!!!





















Etter denne flotte dagen, måtte nok jeg kjøre hjem for å gå på jobb. Jan og Kristine var så heldige at de fikk være på hytta hele høstferien. Jeg må bare innrømme at jeg synes det var blodig urettferdig at de skulle være på ferie uten meg ;-) Men onsdag etter jobb var jeg atter på veien til fjells :-D. Da var nok det fine høstværet over for denne gang. Men det var godt å komme til hytta lell. Skikkelig avslapning gjør godt av og til. I øsende pøsende regn ble det tid til litt rydding og vasking.

Siste helga i høstferien kom eldstejenta Elisabeth opp til fjells. Hun har begynt i ny jobb som pedagogisk leder i barnehage og hadde ikke ferie. Så derfor ble det bare helga fri for hennes del. Ny jobb i barnehage betyr mye hosting og snufsing det første året. Det ble derfor mye paracet og mange kviler på henne.
Men Elisabeth og jeg hadde nå en kjekk fototur ved elva og fikk knipset noen flotte naturbilder :-)

Vi lærer stadig noe nytt på kameraene våre. Med lang lukketid og lav ISO blir det noen fine elvebilder. Kjekt leketøy ;-)

















En tøff liten Granmeis lot seg ikke forstyrre av fotografen :-)


Det har også blitt en kjekk hyttehelg sammen med gode kollegaer. Seks damer på tur må jo bare bli bra:-) Vi storkoste oss. God mat og drikke. Mye strikking og en liten fjelltur. Alle var veldig fornøyde, så det kan vi godt gjenta.


Mellom regnbygene ble det en liten fjelltur :-)





Lang, god frokost på søndagen :-)






Smile til fotografen? Har ikke tid!!! :-)


Disse kjekke damen hadde en gave til hytta medbragt. Denne fine lykta passet perfekt inn på Steinbu :-)
Tusen takk!!!!


Nydelig lykt fra damene og den flotte hjorteputa har min lillesøs Kari Janette sydd til min bursdag :-)
Kjekke damer og lillesøster :-)


Vin og strikketøy hører med på dametur:-)


Sabina hadde bakt en nydelig polsk kake som inneholder SPINAT av alle ting. Den var kjempegod!!!!!
Den heter visst skogens mose :-)


De fine høstfargene på trærne er borte for denne gang. Men forhåpentligvis kommer snart snøen til Stavtjørn. I fjor vinter var det stormer som rådet hos oss, så det hadde vært sååååå kjekt med mye snø og fine skiturer. Det hadde vært noe det. Vinteren for to år siden var aldeles nydelig, men da var vi nok for det meste inne i hytta og snekret og jobbet som noen helter.
Jeg legger herved inn en bestilling på masse snø og silkeføre for vinteren som kommer ;-)




3 kommentarer:

  1. Fant bloggen din tilfeldig i kveld! Har selv kjøpt hytte på fjellet nylig, så jeg ble veldig glad for å se den flotte bloggen din! Digger såklart alt som har med hytte å gjøre for tiden, blir kjempe inspirert av å se hva andre får til! Og for noen fantastiske bilder! Gleder meg til å følge deg videre😃 håper du legger ut maaaange innlegg😉

    SvarSlett